***Za Pravne Osobe*** OIB tvrtke upišite u zadnje polje - napomena/bilješka
***Za sve kupce*** Plaćanje karticom: Jednokratno uvećava cijenu za 2% Od 2 - 6 rata uvećava cijenu za 6% Od 7 do 12 rata uvećava cijenu za 9% Od 13 - 24 rate uvećava cijenu za 12%
Savjeti o zavarivanju, rezanju i tehnikama varenja. Zanimljivosti iz svijeta zavarivanja i obrade metala. Recenzije i isprobavanje aparata i opreme te “uradi sam” projekti.
Materijali kojima se zavaruje u zrakoplovnoj industriji
Material used in the aerospace industry
The aerospace industry is one of the most advanced and demanding industries in the world, requiring materials that can withstand extreme conditions while maintaining their strength, durability and safety.
From the earliest days of aviation to the present, materials have played a key role in the design, manufacture and operation of aircraft and spacecraft.
Materijali koji se koriste u zrakoplovnim primjenama su raznoliki i stalno se razvijaju, vođeni potrebom za poboljšanjem performansi, smanjenjem težine, povećanjem učinkovitosti i povećanjem sigurnosti.
U ovom članku bloga istražit ćemo materijale koji se koriste u zrakoplovstvu, njihova svojstva, prednosti i ograničenja, standarde zrakoplovstva i smjernice za odabir materijala.
What materials are used in the aviation industry?
Zrakoplovna industrija koristi širok raspon materijala, svaki sa svojim jedinstvenim svojstvima, prednostima i ograničenjima.
Neki od najčešćih materijala koji se koriste u zrakoplovnim primjenama uključuju:
Aluminij: lagan, izdržljiv i otporan na koroziju, aluminij je popularan izbor za konstrukcije zrakoplova, posebno za okvire i krila zrakoplova.
Titan: poznat po svom omjeru snage i težine, titan se koristi u zrakoplovnim motorima, stajnom trapu i drugim kritičnim komponentama.
Kompoziti od ugljičnih vlakana: Kompoziti od ugljičnih vlakana nude veliku čvrstoću, malu težinu i otpornost na zamor, što ih čini idealnim za strukture zrakoplova, kao što su krila i trupovi.
Čelik: Čelik se koristi u raznim zrakoplovnim komponentama kao što su stajni trapovi, dijelovi motora i strukturni nosači zbog svoje visoke čvrstoće, izdržljivosti i otpornosti na koroziju.
Keramički matrični kompoziti: keramički matrični kompoziti imaju sposobnost visokih temperatura, što ih čini prikladnim za upotrebu u zrakoplovnim motorima, kočnicama i sustavima toplinske zaštite.
Legure na bazi nikla: Ove legure imaju visoku čvrstoću, otpornost na koroziju i toplinu, što ih čini idealnim za upotrebu u komponentama mlaznih motora.
Materijali na bazi polimera: Ovi se materijali koriste u različitim primjenama u zrakoplovstvu, uključujući premaze, ljepila i izolaciju.
Izbor materijala ovisi o raznim čimbenicima kao što su specifična primjena, zahtjevi za performansama, uvjeti okoline i cijena.
Posljednjih godina sve je veći fokus na razvoju novih materijala i proizvodnih procesa kako bi se poboljšale performanse i sigurnost u zrakoplovstvu, smanjila težina i smanjio utjecaj na okoliš.
Material used in the aerospace industry with quality examples
Evo nekoliko primjera materijala koji se koriste u zrakoplovnoj industriji i njihovih specifičnih razreda:
Aluminijske legure:
Aluminij 2024-T3: koristi se za konstrukcijske komponente zrakoplova kao što su krila i obloge trupa.
Aluminij 7075-T6: koristi se za visokonapregnute strukturne komponente kao što su stajni trap i krila.
Legure titana:
Titan Grade 5 (Ti-6Al-4V): koristi se za komponente motora zrakoplova, stajni trap i konstrukcije zrakoplova.
Titan Grade 2: koristi se za nekritične komponente kao što su pričvršćivači i priključci.
Kompoziti od karbonskih vlakana:
Hexcel IM7 karbonska vlakna: koristi se za visokoučinkovite zrakoplovne aplikacije kao što su krila i trupi.
Karbonska vlakna Toray T800: koriste se za konstrukcijske komponente zrakoplova zbog svoje velike čvrstoće i male težine.
Čelične legure:
Čelik 300M: koristi se za komponente stajnog trapa zbog svoje velike čvrstoće i žilavosti.
17-4 PH nehrđajući čelik: koristi se za komponente motora kao što su turbinske lopatice.
Keramički matrični kompoziti:
SiC/SiC keramički matrični kompoziti: koriste se za visokotemperaturne aplikacije u zrakoplovstvu kao što su komponente motora zrakoplova i sustavi toplinske zaštite.
Legure na bazi nikla:
Inconel 718: koristi se za komponente motora zrakoplova kao što su turbinski diskovi i lopatice kompresora zbog svoje visoke čvrstoće i otpornosti na koroziju.
Haynes 282: koristi se za komponente turbinskih motora zbog svojih sposobnosti pri visokim temperaturama i otpornosti na puzanje.
Ovo je samo nekoliko primjera materijala i kvaliteta koji se koriste u zrakoplovnim primjenama. Postoji mnogo više materijala i legura koje se koriste, a odabir specifične kvalitete ovisi o specifičnim zahtjevima primjene.
Guidelines for the selection of aircraft materials
Odabir materijala za primjenu u zrakoplovstvu kritičan je proces koji zahtijeva pažljivo razmatranje brojnih čimbenika, uključujući zahtjeve za performansama, uvjete okoline, težinu, cijenu i sigurnost.
Evo nekoliko smjernica za odabir zrakoplovnih materijala:
Zahtjevi za performanse: Materijal mora ispunjavati specifične zahtjeve za performanse primjene, kao što su čvrstoća, krutost, otpornost na zamor i otpornost na koroziju.
Uvjeti okoline: Materijal mora biti u stanju izdržati uvjete okoline primjene, kao što su temperatura, tlak i izloženost kemikalijama ili zračenju.
Težina: Težina je kritičan čimbenik u primjenama u zrakoplovstvu, a materijali moraju biti odabrani tako da pružaju potrebnu čvrstoću i izdržljivost, a da pritom minimaliziraju težinu.
Trošak: Trošak materijala važan je faktor, a odabir materijala mora uravnotežiti zahtjeve izvedbe s ukupnim troškom projekta.
Sigurnost: Sigurnost je najvažnija u zrakoplovnim primjenama, a moraju se odabrati materijali koji zadovoljavaju stroge sigurnosne standarde i imaju dokazanu pouzdanost i učinkovitost.
Dostupnost: Dostupnost materijala također je presudan čimbenik, budući da materijal mora biti lako dostupan i pristupačan za proizvodnju i održavanje.
Održivost: Zrakoplovna industrija sve je više usmjerena na održivost, a preferiraju se materijali koji imaju minimalan utjecaj na okoliš, koji se mogu reciklirati ili biorazgradivi te imaju dug vijek trajanja.
Standardi zrakoplovnih materijala
Postoji nekoliko standarda materijala koji se koriste u zrakoplovnoj industriji kako bi se osigurala kvaliteta, izvedba i sigurnost materijala koji se koriste u zrakoplovima i svemirskim letjelicama. Glavni standardi materijala za zrakoplovstvo su:
AMS (Aerospace Material Specifications): AMS pokriva širok raspon materijala koji se koriste u zrakoplovnoj industriji, uključujući metale, kompozite, plastiku i ljepila. AMS specifikacije pokrivaju svojstva materijala, ispitivanje, obradu i kontrolu kvalitete.
ASTM (Američko društvo za ispitivanje i materijale): ASTM razvija standarde za materijale koji se koriste u mnogim industrijama, uključujući zrakoplovstvo. ASTM standardi pokrivaju materijale kao što su metali, plastika, kompoziti i keramika i uključuju zahtjeve za svojstva materijala, testiranje i kontrolu kvalitete.
MIL-SPEC (vojne specifikacije): MIL-SPEC pokriva materijale koji se koriste u vojnoj zrakoplovnoj primjeni, uključujući metale, plastiku i kompozite. MIL-SPEC standardi uključuju zahtjeve za svojstva materijala, ispitivanje, obradu i kontrolu kvalitete.
AS (Zrakoplovni standardi): AS standardi pokrivaju materijale koji se koriste u zrakoplovnoj industriji, uključujući metale, kompozite, plastiku i ljepila. AS standardi uključuju zahtjeve za svojstva materijala, ispitivanje, obradu i kontrolu kvalitete.
NADCAP (National Aerospace and Defense Contractors Accreditation Program): NADCAP je globalni program akreditacije za dobavljače zrakoplovnog materijala. NADCAP akreditacija osigurava da dobavljači ispunjavaju stroge standarde kvalitete i performansi za materijale koji se koriste u zrakoplovnim aplikacijama.
ISO (Međunarodna organizacija za standardizaciju): ISO razvija standarde za mnoge industrije, uključujući zrakoplovstvo. ISO standardi pokrivaju svojstva materijala, ispitivanje, obradu i kontrolu kvalitete, a naširoko se koriste u zrakoplovnoj industriji.
Svojstva materijala za zrakoplovstvo
Zrakoplovni materijali moraju imati posebna svojstva kako bi zadovoljili zahtjevne zahtjeve zrakoplovne industrije. Ovdje su neka od ključnih svojstava materijala potrebnih u primjenama u zrakoplovstvu:
Čvrstoća: Zrakoplovni materijali moraju imati visoku čvrstoću kako bi izdržali velika naprezanja i opterećenja do kojih dolazi tijekom leta i kako bi osigurali sigurnost zrakoplova ili svemirske letjelice.
Krutost: Zrakoplovni materijali moraju imati visoku krutost kako bi održali svoj oblik i bili otporni na deformacije pod opterećenjem, što pomaže u održavanju strukturalnog integriteta zrakoplova ili svemirske letjelice.
Otpornost na zamor: Zrakoplovni materijali moraju imati dobru otpornost na zamor kako bi izdržali opetovano opterećenje i rasterećenje koje se događa tijekom leta i kako bi osigurali dugotrajnu izdržljivost zrakoplova ili svemirske letjelice.
Otpornost na koroziju: Zračni i svemirski materijali moraju imati dobru otpornost na koroziju kako bi zaštitili od surovih uvjeta okoline tijekom leta, kao što je izloženost slanoj vodi, vlazi i kemikalijama.
Otpornost na toplinu: Zrakoplovni materijali moraju imati dobru otpornost na toplinu kako bi izdržali visoke temperature tijekom leta i spriječili oštećenje zrakoplova ili svemirske letjelice.
Niska toplinska ekspanzija: Zrakoplovni materijali moraju imati nisku toplinsku ekspanziju kako bi se smanjio rizik od promjena dimenzija zbog temperaturnih fluktuacija, koje mogu uzrokovati stres i deformaciju u materijalu.
Niska gustoća: Zrakoplovni materijali moraju imati nisku gustoću kako bi se smanjila težina zrakoplova ili svemirske letjelice, što može poboljšati učinkovitost goriva i povećati nosivost.
Električna vodljivost: Zrakoplovni materijali moraju imati specifična svojstva električne vodljivosti kako bi zadovoljili zahtjeve elektroničkih sustava koji se koriste u zrakoplovima ili svemirskim letjelicama.
Otpornost na habanje: Zrakoplovni materijali moraju imati dobru otpornost na habanje kako bi izdržali trenje i habanje do kojih dolazi tijekom leta, posebno u pokretnim dijelovima kao što su motori i stajni trap.
Conclusion
Zaključno, odabir pravog materijala za primjenu u zrakoplovstvu zahtijeva temeljito razumijevanje zahtjeva za performansama, okolišnih uvjeta, težine, cijene, sigurnosti, dostupnosti i održivosti.
To je složen proces koji zahtijeva suradnju između inženjera, stručnjaka za materijale i dobavljača kako bi se osiguralo da odabrani materijal ispunjava sve zahtjeve i pruža tražene performanse i pouzdanost.
Open this in UX Builder to add and edit content
Ante Krešimir Škarec
Kao poznati stručnjak za aparate za zavarivanje i tehnike zavarivanja, sa značajnim iskustvom i razumijevanjem zavarivanja, Ante Krešimir Škarec nudi neusporediv uvid u najsuvremenije tehnike i alate u industriji. Njegova stručnost se proteže od klasičnih do naprednih metoda zavarivanja, pružajući čitateljima korisne savjete, detaljne recenzije i stručne vodiče, pomažući stručnjacima i entuzijastima da maksimalno iskoriste svoje alate i vještine. LinkedIn
Ova stranica koristi "kolačiće" (eng. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i praćenje
posjećenosti. Postavke prihvata kolačića možete podesiti u vašem internet pregledniku. Nastavkom
korištenja stranice smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak
kliknite "Prihvaćam"
Varstroj velika akcija
MIG/MAG FCAW (Co2)
Co2 aparat VARSTROJ 2005D Profimig MIG TIG MMA 200
600.00 €Original price was: 600.00 €.440.00 €Current price is: 440.00 €. bez PDV-a 352.00 €Aparati za zavarivanje Bakra
Varstroj VARMIG 2005D PROFIMIG LCD 200A
650.00 €Original price was: 650.00 €.480.00 €Current price is: 480.00 €. bez PDV-a 384.00 €Aparati za zavarivanje Čelika
VARSTROJ VARMIG 231-i LCD
1,400.00 €Original price was: 1,400.00 €.1,220.00 €Current price is: 1,220.00 €. bez PDV-a 976.00 €Aparati za zavarivanje Čelika
VARSTROJ VARMIG 271-i LCD
1,800.00 €Original price was: 1,800.00 €.1,600.00 €Current price is: 1,600.00 €. bez PDV-a 1,280.00 €Ukoliko vam se sviđa podjelite ovaj članak!
Set potrošnih materijala A8
Varstroj VARMIG 271 SUPERMIG
Proinstal SET PRO VARSTROJ 2005D Profimig 4 AKCIJA
Magnetna bušilica DEXI DX35
Boca Co2 + Argon – 10L – 200bar (standard) PUNA – PREDNARUDŽBA
Proinstal SET 1 PRO CUT 50 DC
Set potrošnih materijala F40
Co2 aparat VARSTROJ 1605D Profimig MIG TIG MMA 160
Magnetna Bušilica Proinstal PT-N4000
Proinstal SET CROMIG 3 – PREDNARUDŽBA
Set potrošnih materijala E30
Boca Co2 – 10L – 150bar (standard)
Magnetna Bušilica Proinstal PT-50RC Set 1
Set potrošnih materijala W7
Proinstal MIG TIG MMA 160A SET 1
Žica za varenje SG3 Co2 0.8mm željezo 5kg
SET PRO COLD TIG 3
Proinstal SET PRO VARSTROJ 1605D Profimig 1 AKCIJA
Automatska maska PRO STRIPE
Set potrošnih materijala F17
Proinstal NBM 315 SET 2
Reducir ventil (regulator), manometar za bocu Acetilen
Proinstal SET PULS 3 AKCIJA
Set potrošnih materijala E10
Proinstal SET 1 MIG 500
Proinstal MIG TIG MMA 160A SET 3
Proinstal SET CROMIG 2 – PREDNARUDŽBA
Varstroj VARIN 2005 LCD CEL GEN
Boca Argon – 10L – 200 bar (standard) PUNA
Proinstal VARSTROJ 2005D LCD SET 4
JASIC MIG 200 SET 2
Proinstal VARSTROJ 2005D LCD SET 3
Set potrošnih materijala A15
Proinstal SET PRO MIG 270 1 AKCIJA
VARSTROJ VARMIG 231-i LCD
Proinstal SET CROMIG 1 – PREDNARUDŽBA
Plazma rezač CNC/Ručni CUT 120A
Automatska maska PRO FLYER
Metalni krevet na kat
Set potrošnih materijala 15AK
Trenutno se čita:
Vodiči za zavarivanje
Automatsko zavarivanje
Vodiči za zavarivanje
Koja je razlika između MIG i MAG zavarivanja?
Vodiči za zavarivanje
Zašto su šipke za zavarivanje od nikla najbolje na lijevanom željezu
Vodiči za zavarivanje
Ispitivanje lijevanja – Vodič za inspekciju
Vodiči za zavarivanje
Kako zavariti blok motora
Vodiči za zavarivanje
Kako spojiti kabal za mjenjanje polova kod zavarivanja
Vodiči za zavarivanje
Elektrolučno zavarivanje punjenom jezgrom (FCAW)
Vodiči za zavarivanje
Vrste spojnica i njihova primjena