Odvlaživač zraka s regulatorom
24.00 € bez PDV-a 19.20 €
Odvlaživač zraka s regulatorom
20.00 € bez PDV-a 16.00 €
External forces acting on a welded component cause internal deformations called welding stresses. The stress that acts perpendicular to the surface of the cross-section is called the normal stress, where a distinction should be made between tensile and compressive stress.
grčko slovo Σ (sigma) koristi se za označavanje normalnog naprezanja pri zavarivanju. Naprezanja koja djeluju tangencijalno na promatranu površinu presjeka nazivaju se smični naponi i predstavljaju grčko slovo Τ (Tau).
Smična naprezanja (važna za dizajn kutnog zavara) uvijek se pojavljuju u parovima i usmjerena su prema ili od spojenih rubova okomitih ravnina. Ne postoji stanje jednoosnog posmičnog naprezanja.
Načela projektiranja zavarenih spojeva temelj su dobrog zavara. Dizajn zavarenih spojeva je kritičan za ukupnu čvrstoću i stabilnost konstrukcije. Postoji nekoliko čimbenika koji se moraju uzeti u obzir prilikom projektiranja zavarenih spojeva.
Ugaoni zavareni spojevi mogu biti opterećeni vlačnim, tlačnim ili smičnim naprezanjem. Ali od ova tri tipa, samo je posmično naprezanje odgovorno za kvar ugaonog zavara pod opterećenjem. Ugaoni zavar uvijek ne uspijeva pri opterećenju na smicanje.
Kritična dimenzija s obzirom na čvrstoću kutnog zavara ili sučeonog zavara je veličina grla (a) za ugao i dimenzija grla (s) za sučeoni zavareni spoj.
Ovo je minimalna debljina zavara na ravnoj liniji koja prolazi kroz njegov korijen. Za izračun naprezanja kutnog zavara od 45° s duljinom kraka (L), teorijska vrijednost debljine grla je 1/√2 ili 0,707L, gdje je L duljina kraka kutnog zavara. U stvarnoj praksi, debljina grla kutnih zavara mora se držati unutar granica od 0,6L i 0,9L.
Naprezanje u kutnim zavarima smatrat će se smicanjem primijenjenim na efektivnu površinu za bilo koji smjer primijenjenog opterećenja. Tok naprezanja odvija se kroz grlo zavara u kutnom zavaru i grlo zavara podnosi najveće naprezanje.
Kada se naprezanje primijeni u kutnom zavarenom spoju, grlo će biti mjesto kvara ako opterećenje premaši maksimalnu nosivost. To je razlog zašto projektni izračuni kutnih zavara uzimaju u obzir izračun veličine grla.
Za laički izračun razine naprezanja u kutu u nastavku, možete koristiti donju jednadžbu/formulu koja će vam pomoći da pronađete vrijednost naprezanja, veličinu grla (a) ili efektivnu duljinu zavara (L) ako znate bilo koju od ove 2 komponente:
Naprezanje (N/mm2) = (opterećenje, P)/ (duljina zavara x grlo zavara, a)
Ovu formulu možete koristiti za izračunavanje razine naprezanja, veličine grla (a) ili efektivne duljine zavara (L) za kutne zavare pod naprezanjem na smicanje, pogledajte donju skicu.
U inženjerskoj praksi, izračuni kutnih zavara provode se uzimajući u obzir njihovu primjenu za posmično opterećenje (jer su kutni zavari uglavnom izloženi posmičnom naprezanju).
Najvažniji čimbenik je saznati dopušteni smični napon ili proračunski smični napon. Kao pravilo, možete smatrati projektirano smično naprezanje jednakim polovici granice razvlačenja osnovnog materijala.
Razlog za razmatranje vrijednosti do polovine granice razvlačenja u dizajnu kutnog zavara je inherentni dizajn spoja. Kutni zavari uvijek imaju manjak korijenskog prodiranja (nisu zavari punim prodiranjem) i veću kombiniranu debljinu u usporedbi sa sučeonim zavarima.
Kao što je gore objašnjeno, ISO standardi koriste veličinu grla (a) za izračun ugaonog zavara, međutim, u našim američkim kodeksima, veličina dužine kraka (z) se uzima u obzir za izračun dizajna.
Ovo je praktički prikladno u slučaju kosog kutnog zavara, gdje možemo dokazati odnos između veličine grla (a) i veličine dužine kraka (z) kao što je navedeno u nastavku:
Veličina grla (a) = 0,7 x veličina duljine noge (z) ili duljina noge (z) = 1,4 x veličina grla (a)
Iako ova jednadžba neće funkcionirati u slučaju konkavnog kutnog zavara ili konveksnog kutnog zavara jer veličina grla neće praktički predstavljati duljinu kraka ili obrnuto.
Kutni zavari dizajnirani su za opterećenje posmičnim naprezanjem. U slučajevima kada primijenjeno opterećenje nije okomito na kutni zavar, tada će zavar biti pod naprezanjem na smicanje.
To će znatno smanjiti nosivost zavara. Zbog ovog problema, u fazi projektiranja zavarenog spoja, pretpostavlja se da će se posmično opterećenje (naprezanje) primijeniti na zavare kao što je prikazano na donjoj skici.
Ovdje je zavar paralelan s primijenjenim opterećenjem. Sile zatezanja vuku ploče koje se spajaju u suprotnim smjerovima, a rezultirajuće područje zavara je pod opterećenjem posmičnih naprezanja slično preklopnom spoju.
U zavarenoj komponenti koja nosi posmično opterećenje, vlačna svojstva žice ili elektrode za zavarivanje ne mogu se uzeti u obzir. jer je vlačna čvrstoća smanjena za faktor (obično smanjena za 70%) kako bi se osigurala sigurnost.
Kao što je navedeno u AWS D1.1, minimalna vlačna čvrstoća metala zavara množi se s faktorom 0,30 da bi se dobio dopušteni smični napon na zavaru kako je navedeno u donjoj jednadžbi:
dopušteno naprezanje, Fv = 0,30 FEXX (1,0 + 0,50 sin1,5 θ)
gdje
Fv = dopušteno jedinično naprezanje
FExx = klasifikacijski broj elektrode, tj. klasifikacija čvrstoće elektrode
θ = kut između smjera sile i osi elementa za zavarivanje, stupnjevi
Uzimajući u obzir gornji faktor sigurnosti u našem izračunu naprezanja gdje su naprezanja posmično naprezanje, τ ne vlačno naprezanje, možemo vidjeti:
Gdje,
τ: Maksimalno dopušteno smično naprezanje u zavaru,
F: nosivost zavara
A: učinkovito područje zavarivanja.
Pretpostavimo da je zavar duljine 10 inča na dva mjesta s obje strane napravljen elektrodama za zavarivanje E7018 koje imaju minimalnu vlačnu čvrstoću od 70 000 psi kao što je prikazano u nastavku.
Dakle, dopušteni smični napon za zavare bit će = 70 000 psi x 0,30 = 21 000 psi. (sniženje od 70%)
Ako je veličina zavara 1/2-inča kao što je prikazano na gornjoj slici uglova duljine kraka, tada će čvrstoća na smicanje (kapacitet opterećenja) zavara biti:
kao što je ranije izračunato, dopušteni smični napon je 70 000 x 0,30 = 21 000 psi.
Da bismo dobili A (efektivna površina zavara), prvo trebamo pretvoriti duljinu kraka u veličinu grla. kao što znamo a= zx 0,707 pa moramo pomnožiti duljinu kraka kao (1/2 x 0,707 = 0,3535 inča) puta duljina (10 inča) puta 2 zavara.
Efektivna površina ukupnog zavara bit će: 10 in x 0,3535 in x 2 = 7,07 sq-in.
Sada možemo riješiti F.
F = 21 000 x 7,07 = 148 470 lbf
Ovdje kako se zavarivanje izvodi paralelno s opterećenjem, naprezanje je sedamdeset posto manje u usporedbi sa zavarivanjem koje se izvodi u okomitom smjeru na primijenjeno opterećenje.
U slučaju jednog linearnog kutnog spoja ili zavara s više kutnih zavara koji se sastoje od paralelnih linearnih kutnih zavara, svi opterećeni pod istim kutom i opterećeni u ravnini kroz središte skupine zavara,
dopušteno naprezanje može se odrediti formulom:
Fv = 0,30 FEXX (1,0 + 0,50 sin1,5 θ)
gdje
Fv = dopušteno jedinično naprezanje
FExx = klasifikacijski broj elektrode, tj. klasifikacija čvrstoće elektrode
θ = kut između smjera sile i osi elementa za zavarivanje, stupnjevi
Veličina ‘a’ izračunava se od prethodnog kuta izratka prije zavarivanja do 45° stvorene sredine zavarenog šava.
Bočna stijenka – spoj između zavarenog šava i osnovnog materijala naziva se – ‘z’. Veličina ‘a’ nije ništa više od hipotenuze jednakokračnog trokuta.
Za kutni zavar s jednakim duljinama krakova, trokut poprečnog presjeka je pravokutni trokut s kutovima od 45 stupnjeva u svakom kutu. Odnos između grla zavara, a, i dužine kraka z dan je sa:
a ≈ 0,7z i z ≈ 1,4 a
(Za matematičare, 0,7 je 1/√2, a 1,4 je √2).
Donja skica daje izračun za različita naprezanja u zavarima.
Slični postovi
Open this in UX Builder to add and edit content
Varstroj velika akcija
MIG/MAG FCAW (Co2)
Co2 aparat VARSTROJ 2005D Profimig MIG TIG MMA 200
600.00 €Original price was: 600.00 €.440.00 €Current price is: 440.00 €. bez PDV-a 352.00 €Aparati za zavarivanje Bakra
Varstroj VARMIG 2005D PROFIMIG LCD 200A
650.00 €Original price was: 650.00 €.550.00 €Current price is: 550.00 €. bez PDV-a 440.00 €Aparati za zavarivanje Čelika
VARSTROJ VARMIG 231-i LCD
1,400.00 €Original price was: 1,400.00 €.1,220.00 €Current price is: 1,220.00 €. bez PDV-a 976.00 €Aparati za zavarivanje Čelika
VARSTROJ VARMIG 271-i LCD
1,800.00 €Original price was: 1,800.00 €.1,600.00 €Current price is: 1,600.00 €. bez PDV-a 1,280.00 €Ukoliko vam se sviđa podjelite ovaj članak!
Set potrošnih materijala A30
Proinstal SET PRO BASIC 3 AKCIJA
Proinstal VARSTROJ 2005D LCD SET 2
Proinstal VARSTROJ 2005D LCD SET 5
Proinstal SET PRO MIG PULS 2 AKCIJA
Proinstal SET PULS 3 AKCIJA
Proinstal SET 2 MIG 500
Set potrošnih materijala F40
SET PRO COLD TIG 2
Proinstal PRO MIG MMA 200 SET 1
Set potrošnih materijala 15AK
Proinstal SET PRO VARSTROJ 2005D Profimig 4 AKCIJA
Proinstal SET PRO VARSTROJ 1605D Profimig 4 AKCIJA
SET PRO COLD TIG 3
Proinstal SET PRO TIG DC & PLAZMA 3 AKCIJA
Žica za varenje INOX-a 308lsi 1.0 mm kolut 5kg
Aparat za zavarivanje MIG 500
Proinstal MIG TIG MMA CUT SET 2
Dupli Pulsni Co2 aparat za varenje MIG TIG MMA 200A
Set potrošnih materijala W7
Set potrošnih materijala A15
KLIJEŠTA ZA MASU 600A
Proinstal SET PRO MIG PULS 3 AKCIJA
Proinstal SET PRO VARSTROJ 2005D Profimig 2 AKCIJA
APARAT ZA ZAVARIVANJE VARMIG 1600 C
Žica za varenje SG3 Co2 0.8mm željezo 5kg
Proinstal VARSTROJ 2005D LCD SET 3
Co2 aparat VARSTROJ 2005D Profimig MIG TIG MMA 200
Proinstal SET 2 PRO CUT 50 DC
Magnetna Bušilica Proinstal PT-N4000
Proinstal SET CROMIG 2
Proinstal SET PRO MIG 1 AKCIJA
Rašpa turpija blanja za autolimariju
Proinstal SET PRO VARSTROJ 1605D Profimig 5 AKCIJA
Proinstal Brusilica za brušenje wolfram elektroda
Proinstal NBM 315 SET 1
Proinstal SET PRO MIG 5 AKCIJA
Boca Co2 + Argon – 8L
Proinstal SET 1 MIG 500
Proinstal SET PULS 2 AKCIJA
Trenutno se čita:
Vodiči za zavarivanje
Što je materijal GRP i koje su njegove primjene?
Vodiči za zavarivanje
Što je pjeskarenje
Vodiči za zavarivanje
Inspekcija kontrole kvalitete – zašto je važna
Vodiči za zavarivanje
Ispitivanje interkristalne korozije
Vodiči za zavarivanje
Koje zatamanjeno staklo koristiti kod zavarivanja, tablica zatamnjenja sjenila za zavarivanja
Vodiči za zavarivanje
Što je ispitivanje propuštanja-curenja
Vodiči za zavarivanje
Razlika između zavarivanja i lemljenja
Vodiči za zavarivanje
Kako rasporediti opremu za zavarivanje u vozilu za intevencije