Kako zavariti lijevani aluminij štapnim, tig i MIG zavarivanjem?

What is cast aluminum

Cast aluminum is used to make engine blocks, engine housings and many other parts in cars because of their light weight compared to steel.

Aluminijske legure klasificiraju se u dvije glavne vrste: legure za lijevanje i legure za kovanu obradu. Aluminijski odljevci uglavnom se izrađuju metodama tlačnog kalupljenja i kalupljenja.

Legure za lijevanje također imaju sustav četveroznamenkastih oznaka kako je dano u donjoj tablici:

lijevane aluminijske legure kako zavarivati ​​lijevani aluminij štapnim, tig i MIG zavarivanjem?

TIG ili MIG zavarivanje aluminijskih odljevaka

TIG zavarivanje izmjeničnom strujom (AC) najprikladnije je za spajanje izradaka od lijevanog aluminija. Odgovarajuća jakost struje i opskrba zaštitnim plinom su posebno važni. Zavarivanje lijevanog aluminija istosmjernom strujom (DC) nije moguće jer toplina nije dovoljna da probije oksidni sloj aluminija.

Zavarivanje aluminijskih odljevaka može se izvesti pomoću TIG zavarivanja ili GMAW (MIG zavarivanje). Odabir žice za zavarivanje aluminija temelji se na vrsti lijevanja ili njegovoj seriji, tj. 2000 serija od 3000 i tako dalje.

Općenito, ER4043 je dobar za zavarivanje mnogih vrsta aluminijskih odljevaka koji se koriste u blokovima motora pomoću TIG ili MIG zavarivanja.

ER5356 je još jedna opcija. TIG ili MIG s AC polaritetom koristit će se za bilo koju vrstu zavarivanja aluminija, bilo za nove zavare ili zavare za popravak.

Kliknite ovdje za preuzimanje tablice zavarivanja aluminija za odabir žice za punjenje.

Štapno zavarivanje lijevanog aluminija

Čistoća površine i uklanjanje oksidnog sloja jedan je od najvažnijih preduvjeta za zavarivanje aluminija.

Ulje ili drugi organski materijali, kao i teški oksidni film na šipki, ometat će spajanje zavara i također su izvori poroznosti. Zbog toga je potrebno očistiti šipku za zavarivanje prije stavljanja u zavar.

Štapno zavarivanje lijevanog aluminija nije previše popularno i elektrode za štapiće za zavarivanje dostupne su u ograničenom broju vrsta na tržištu.

Preheating for welding aluminum castings

uutiskuvat 2

Prethodno zagrijavanje nije potrebno za tanki aluminij, ali obično se preporučuje da se prethodno zagrije prije zavarivanja, budući da lijevani aluminij ima veliku debljinu.

Budući da aluminij ima visoku toplinsku vodljivost, toplina se raspršuje vrlo brzo pa je predgrijavanje na oko 200-250 stupnjeva F dobro jer inače možete imati problema s fuzijom. Interpass temperatura nije problem za zavarivanje aluminija.

Prethodno zagrijavanje preporučuje se za deblje dijelove ili kad god se ne može postići dovoljno prodiranje zbog visoke toplinske vodljivosti aluminija.

Dakle, ako se suočite s bilo kojim od gore navedenih problema, može se primijeniti temperatura predgrijavanja od 150 do 200°C. Također, prilikom popravka kvaliteta 5XXX (Al-Mg), može doći do pucanja u zavarenom ili HAZ području.

Nakon predgrijavanja u ovim uvjetima vrlo je korisno za ublažavanje pucanja, između ostalog i korištenjem prave žice za punjenje.

Kliknite ovdje za Opće smjernice za zavarivanje aluminija.

TIG-MIG parametri zavarivanja

Parametri TIG zavarivanja za zavarivanje lijevanog aluminija dati su u donjoj tablici.

Parametri MIG zavarivanja za popravak lijevanog aluminija navedeni su u donjoj tablici.

TIG zavarivanje aluminija se zavari korištenjem AC polariteta uglavnom s čistim argonom (AWS A5.32 ili ISO 14175 – I1) kao zaštitnim plinom.

Ponekad se helij (AWS A5.32 – plin I2) miješa s plinom argonom za plinsku zaštitu do najviše 25% kako bi se povećala učinkovitost luka za topljenje debljih aluminijskih dijelova.

Helij povećava toplinu luka čime se poboljšava probojnost zavarivanja kod zavarivanja aluminijskih legura. Volframove elektrode od čistog aluminija koriste se za TIG zavarivanje aluminija kako bi se poboljšalo djelovanje čišćenja tijekom zavarivanja.

DCEP polaritet se također koristi za zavarivanje aluminija, ali ne previše. Dobar je za zavarivanje tankih aluminijskih materijala, ali zahtijeva deblje volframove elektrode za prijenos velike struje potrebne za zavarivanje aluminija.

Welding gas for welding cast aluminum

cast aluminum

Kao zaštitni plin pri zavarivanju lijevanog aluminija koristi se argon ili helij. Oba plina mogu se koristiti u čistom obliku ili kao mješavina.

Omjer argona i helija izravno utječe na raspodjelu topline tijekom procesa zavarivanja, a time i na brzinu procesa zavarivanja.

Helij i argon – inertni zaštitni plinovi dovode do uspješnog zavarivanja aluminijskih odljevaka

Čisti helij vam omogućuje stvaranje viših temperatura. To je povezano s toplinskom vodljivošću aluminija. Čisti helij je pogodan za automatsko zavarivanje jer se povećava brzina zavarivanja.

Ako koristite čisti argon pri zavarivanju lijevanog aluminija, dobit ćete sjajniju površinu bez potrebe za ponovnom obradom žičanom četkom.

Conclusion

aluminum workshop how to determine if an aluminum casting is weldable 1586329071

Lijevani aluminij može se zavarivati, ali predstavlja zavarivača niz izazova.

Zavarivanje lijevanog aluminija počinje pripremom za rad. Informirajte se o materijalu za zavarivanje. Potrebna amperaža i opskrba plinom mogu značajno varirati između dostupnih legura.

Prije zavarivanja lijevanog aluminija potrebno je potpuno ukloniti sve ostatke. Na taj način izbjegavate inkluzije u zavarenom šavu, što dovodi do gubitka kvalitete zavara. Stoga provjerite je li površina čista od masnoće i ulja!

Također odaberite odgovarajući dodatni metal. Pomoću ove tablice odaberite pravu žicu za svoju primjenu. Isto vrijedi i za izbor zaštitnog plina koji koristite.

Primijenite Welding Preheat na vaš radni predmet dodatno toplinom prije zavarivanja i zagrijte ga na cca. 100 stupnjeva Celzijusa za uklanjanje vlage. Time se izbjegavaju naprezanja u materijalu i savijanje nakon hlađenja.

Uz intenzivnu pripremu i odgovarajuće pomoćne materijale, lijevani aluminij se stoga može zavarivati.

Uz poštivanje svih točaka mogu se postići kvalitetni i stabilni varovi koji nemaju poroznih mjesta i otporni su na vanjske utjecaje.

Open this in UX Builder to add and edit content

Ukoliko vam se sviđa podjelite ovaj članak!


Trenutno se čita:

Ova stranica koristi "kolačiće" (eng. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i praćenje posjećenosti. Postavke prihvata kolačića možete podesiti u vašem internet pregledniku. Nastavkom korištenja stranice smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "Prihvaćam"