Glavni uvjeti ISO standarda 20

ISO 9001 je standard upravljanja kvalitetom koji ocrtava zahtjeve za sustav upravljanja kvalitetom poduzeća.

Za inženjera kvalitete početnika ili QA-QC menadžera uvjeti ISO 9001 mogu biti iznimno teški. Na primjer:

  • Što se podrazumijeva pod NCR?
  • Što je potvrda?
  • Što je akreditacija?
  • Što je OFI?
  • Je li tvrtka certificirana ili akreditirana?

U ovom sam članku pokušao pokriti važne ISO 9001 točke za bolju jasnoću i razumijevanje ovih uvjeta certifikacije ISO 9001.

Evo 25 ključnih pojmova koje je važno razumjeti u kontekstu ISO 9001:

Sustav upravljanja kvalitetom (QMS)

Sustav upravljanja kvalitetom (QMS) – skup politika, postupaka i procesa koji se koriste kako bi se osiguralo da proizvodi i usluge tvrtke zadovoljavaju zahtjeve kupaca i regulatorne zahtjeve.

9001 mandatory

Kupac

Kupac – osoba ili organizacija koja prima proizvod ili uslugu od tvrtke.

Kvaliteta

Kvaliteta – stupanj do kojeg proizvod ili usluga ispunjavaju zahtjeve i očekivanja korisnika.

Politika kvalitete

Politika kvalitete – izjava koja ističe opredijeljenost tvrtke za proizvodnju visokokvalitetnih proizvoda i usluga.

Ciljevi kvalitete

Ciljevi kvalitete – specifični ciljevi koje tvrtka postavlja za poboljšanje svog sustava upravljanja kvalitetom.

Priručnik o kvaliteti

Priručnik o kvaliteti – dokument koji ocrtava QMS poduzeća i njegove politike i procedure.

Postupak

Procedura – dokument koji opisuje kako bi se određeni zadatak ili proces trebao provesti.

Upute za rad

Radne upute – dokument koji daje detaljne upute za dovršetak određenog zadatka ili procesa.

Snimiti

Zapisnik – dokument koji dokazuje aktivnosti koje su se odvijale unutar QMS-a poduzeća.

Unutarnja revizija

Interna revizija – sustavna i neovisna provjera QMS-a tvrtke kako bi se osiguralo da je u skladu s ISO 9001.

Nesukladnost

Nesukladnost – odstupanje od zahtjeva norme ISO 9001.

Korektivne mjere

Korektivna radnja – proces za rješavanje nesukladnosti i sprječavanje njihovog ponovnog pojavljivanja.

Preventivna akcija

Preventivno djelovanje – proces za prepoznavanje i rješavanje potencijalnih problema prije nego što postanu nesukladnosti.

Pregled upravljanja

Pregled uprave – redoviti pregled QMS-a tvrtke od strane uprave kako bi se osiguralo da ispunjava ciljeve tvrtke.

Stalno poboljšanje

Kontinuirano poboljšanje – neprekidni proces pregleda i poboljšanja QMS-a tvrtke kako bi se povećalo zadovoljstvo kupaca i ispunili promjenjivi zahtjevi.

Certifikacija

Certifikacija – proces provjere zadovoljava li QMS tvrtke zahtjeve norme ISO 9001.

Certifikacijsko tijelo

Certifikacijsko tijelo – organizacija koja provodi revizije i dodjeljuje ISO 9001 certifikat tvrtkama.

Revizija

Audit – sustavno i neovisno ispitivanje QMS-a poduzeća kako bi se osiguralo da zadovoljava zahtjeve norme ISO 9001.

Revizija je sustavni proces prikupljanja i evaluacije informacija o sustavu upravljanja organizacijom kako bi se utvrdila njegova razina usklađenosti sa standardom prema kojem se revizija provodi.

Postoji nekoliko vrsta revizija, uključujući financijske revizije, operativne revizije i revizije sukladnosti. Financijske revizije najčešća su vrsta revizije i obično se provode radi procjene točnosti i pouzdanosti financijskih izvješća organizacije.

Operativne revizije provode se kako bi se procijenila učinkovitost i djelotvornost poslovanja organizacije, dok se revizije sukladnosti provode kako bi se utvrdilo je li organizacija u skladu sa zakonima, propisima i drugim standardima.

Revizije se obično provode na godišnjoj osnovi, iako se mogu provoditi i češće ovisno o veličini i složenosti organizacije. Rezultati revizije obično se prezentiraju u izvješću koje se dostavlja organizaciji ili pojedincu koji se revidira, kao i svim relevantnim regulatornim agencijama ili dionicima.

Glavni revizor

Vodeći auditor – osoba koja je osposobljena i kvalificirana za provođenje audita QMS-a poduzeća.

Certifikacijski audit – audit koji provodi certifikacijsko tijelo kako bi se utvrdilo zadovoljava li QMS tvrtke zahtjeve norme ISO 9001.

20000 sms

Ostali važni uvjeti ISO certifikata

ISO standard

ISO standard: dokument koji daje smjernice, zahtjeve ili specifikacije za određeni proizvod, uslugu ili sustav. ISO standarde razvija i objavljuje Međunarodna organizacija za normizaciju.

ISO certifikat

ISO certifikacija: Proces kojim organizacija dokazuje da ispunjava zahtjeve određene ISO norme.

ISO certifikaciju obično dodjeljuje neovisno certifikacijsko tijelo, a namijenjena je pružanju jamstva kupcima i drugim dionicima da organizacija radi na dosljedan i pouzdan način.

ISO sustav upravljanja

ISO sustav upravljanja: Okvir koji organizacija može koristiti za upravljanje svojim procesima i aktivnostima na način koji ispunjava zahtjeve jedne ili više ISO normi. Primjeri ISO sustava upravljanja uključuju sustav upravljanja kvalitetom ISO 9001 i sustav upravljanja okolišem ISO 14001.

ISO revizija

ISO audit: Proces koji se koristi za procjenu ispunjava li organizacija zahtjeve ISO standarda. ISO revizije obično provode neovisni revizori koji su obučeni za procjenu procesa i aktivnosti organizacije prema relevantnom ISO standardu.

ISO akreditacija

ISO akreditacija: Formalno priznanje da je organizacija, poput certifikacijskog tijela ili laboratorija za ispitivanje, kompetentna za obavljanje određenih aktivnosti u skladu s ISO standardima. ISO akreditaciju obično dodjeljuje neovisno akreditacijsko tijelo.

what are the basic iso 9001 requirements and structure no gaps

Kako se prijaviti za ISO 9001 certifikat?

Da biste se prijavili za certifikat ISO 9001, morat ćete slijediti ove korake:

  1. Odredite spremnost svoje organizacije za certifikaciju. To uključuje provođenje analize nedostataka kako bi se identificirala sva područja u kojima vaš sustav upravljanja kvalitetom (QMS) ne ispunjava zahtjeve norme ISO 9001.
  2. Razvijte i implementirajte svoj QMS. To uključuje kreiranje i dokumentiranje vaših QMS politika i procedura te obuku vaših zaposlenika kako ih slijediti.
  3. Provedite interne revizije vašeg QMS-a. To će vam pomoći da identificirate sva područja nesukladnosti i poduzmete korektivne radnje kako biste ih riješili.
  4. Odaberite certifikacijsko tijelo. Postoje mnoge organizacije koje su akreditirane za provođenje ISO 9001 certifikata. Morat ćete odabrati onaj koji je priznat od strane relevantnog nacionalnog akreditacijskog tijela.
  5. Zakažite i pripremite se za certifikacijski audit. Certifikacijsko tijelo će provesti temeljitu reviziju vašeg QMS-a kako bi potvrdilo da zadovoljava zahtjeve norme ISO 9001. Morat ćete pružiti dokaze o svojim procesima i procedurama QMS-a, kao i zapise o njihovoj provedbi.
  6. Dovršite postupak certifikacije. Ako certifikacijsko tijelo utvrdi da vaš QMS zadovoljava zahtjeve norme ISO 9001, dobit ćete svoj ISO 9001 certifikat. Ako postoje bilo kakve nesukladnosti, morat ćete ih riješiti prije nego što dobijete svoj certifikat.

Važno je napomenuti da proces dobivanja certifikata ISO 9001 može biti složen i dugotrajan te zahtijeva značajan angažman vaše organizacije. Međutim, prednosti certifikacije, uključujući povećano povjerenje kupaca, poboljšanu učinkovitost i povećanu konkurentnost, mogu ga učiniti vrijednim truda.

Open this in UX Builder to add and edit content

Varstroj velika akcija

-20%
Original price was: 600.00 €.Current price is: 480.00 €. bez PDV-a 384.00 
-26%
New

Aparati za zavarivanje Bakra

Varstroj VARMIG 2005D PROFIMIG LCD 200A

Original price was: 650.00 €.Current price is: 480.00 €. bez PDV-a 384.00 
-13%

Aparati za zavarivanje Čelika

VARSTROJ VARMIG 231-i LCD

Original price was: 1,400.00 €.Current price is: 1,220.00 €. bez PDV-a 976.00 
-11%

Aparati za zavarivanje Čelika

VARSTROJ VARMIG 271-i LCD

Original price was: 1,800.00 €.Current price is: 1,600.00 €. bez PDV-a 1,280.00 

Ukoliko vam se sviđa podjelite ovaj članak!


Trenutno se čita:

Ova stranica koristi "kolačiće" (eng. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i praćenje posjećenosti. Postavke prihvata kolačića možete podesiti u vašem internet pregledniku. Nastavkom korištenja stranice smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "Prihvaćam"