Materijali koji se koriste u brodogradnji

TIM blog shipbuilding

Brodograđevni materijali – Uvod

Brodogradnja je zamršen i složen proizvodni proces koji zahtijeva pažljiv odabir materijala kako bi se osigurala sigurnost, trajnost i funkcionalnost brodova i brodskih plovila.

Materijali koji se koriste u brodogradnji značajno su se promijenili tijekom godina, od tradicionalnih materijala npr. drva i željeza do modernih materijala kao što su čelik, aluminij i vrste kompozita.

U ovom postu opisao sam glavne materijale koji se koriste u brodogradnji s njihovim svojstvima, prednostima i nedostacima.

Imajte na umu da, bilo da se radi o teretnom brodu, tankeru ili putničkom brodu, odabir odgovarajućih materijala ključan je za uspjeh i sigurnost broda.

Važni materijali koji se koriste u brodogradnji

shipbuilding 1200x840 1

Brodograđevni materijali pažljivo su odabrani na temelju njihovih svojstava, trajnosti i sigurnosnih čimbenika. Evo nekih važnih materijala koji se koriste u brodogradnji:

  1. Čelik: To je najčešće korišteni materijal u brodogradnji zbog svoje čvrstoće, izdržljivosti i visoke vlačne čvrstoće.
  2. Aluminij: koristi se u brodogradnji zbog svoje male težine, visoke otpornosti na koroziju i izvrsnog omjera čvrstoće i težine.
  3. Kompoziti: Ovi se materijali koriste za smanjenje težine, povećanje izdržljivosti i čvrstoće i poboljšanje učinkovitosti goriva. Izrađeni su od kombinacije vlakana, smola i materijala jezgre.
  4. Drvo: Drvo se koristi u tradicionalnoj brodogradnji i može se naći u starijim plovilima, te kao ukrasni ili strukturni elementi na modernim brodovima.
  5. Stakloplastika: koristi se kao alternativa čeliku ili aluminiju, nudi visok omjer čvrstoće i težine, visoku otpornost na koroziju i niske zahtjeve za održavanjem.
  6. Bakrene legure: Koriste se u komponentama koje zahtijevaju otpornost na koroziju, kao što su cijevi, pumpe i ventili.
  7. Legure cinka: Koriste se u žrtvenim anodama za zaštitu od korozije.
  8. Guma: Koristi se za apsorpciju udara, prigušivanje vibracija i zvučnu izolaciju.
  9. Staklo: Koristi se za prozore i vjetrobranska stakla, a može se koristiti i u kompozitnim materijalima.
  10. Beton: Koristi se u nekim velikim plovilima, posebno za strukture na moru kao što su naftne platforme, zbog svoje težine i stabilnosti.

Steel in shipbuilding and shipping

istockphoto 474760826 612x612 1
Big ship – rear view with propeller under repair.

Čelik je jedan od najvažnijih materijala koji se koriste u brodogradnji zbog svoje velike čvrstoće, žilavosti i trajnosti.

Evo nekih karakteristika i svojstava čelika koji ga čine idealnim za brodogradnju:

  • Visoka vlačna čvrstoća: Čelik ima visok omjer čvrstoće i težine, što ga čini idealnim za upotrebu u brodogradnji.
  • Otpornost na koroziju: čelik se može tretirati da bude otporan na koroziju, što je bitno za morsko okruženje gdje su brodovi izloženi slanoj vodi.
  • Duktilnost: Čelik se može oblikovati i zavarivati ​​u složene oblike i strukture, što je neophodno za brodogradnju.
  • Otpornost na zamor: Čelik ima izvrsnu otpornost na zamor, što znači da može izdržati cikličko opterećenje i vibracije.
  • Čvrstoća: čelik ima izvrsnu žilavost, što znači da može apsorbirati značajnu količinu energije prije nego što pukne.

Najčešće korištene vrste čelika u brodogradnji ili pomorskim brodovima su:

  • Klasa A (bijeli): Ovo je najčešća klasa čelika koja se koristi u brodogradnji. Ima minimalnu granicu razvlačenja od 34 000 psi (235 MPa) i minimalnu vlačnu čvrstoću od 58 000-75 500 psi (400-520 MPa).
  • Razred B (zeleno): Ovaj stupanj ima minimalnu granicu razvlačenja od 34 000 psi (235 MPa) i minimalnu vlačnu čvrstoću od 58 000-75 500 psi (400-520 MPa).
  • Stupanj D (crveno): Ovaj stupanj ima minimalnu granicu razvlačenja od 34 000 psi (235 MPa) i minimalnu vlačnu čvrstoću od 58 000-75 500 psi (400-520 MPa).
  • AH36, DH36 i EH36: Ovi se stupnjevi koriste u konstrukciji brodova i mornaričkih plovila koja zahtijevaju visoku čvrstoću i žilavost. Imaju minimalnu granicu razvlačenja od 51.000 psi (355 MPa) i minimalnu vlačnu čvrstoću od 71.000-90.000 psi (490-620 MPa).

Aluminij u brodogradnji

Aluminij je sve popularniji materijal koji se koristi u brodogradnji zbog visokog omjera čvrstoće i težine, otpornosti na koroziju i malih zahtjeva za održavanjem.

Evo nekih karakteristika i svojstava aluminija koje ga čine važnim u brodogradnji:

  • Lagan: Aluminij je oko jedne trećine težine čelika, što ga čini idealnim za primjene gdje je smanjenje težine kritično.
  • Otpornost na koroziju: Aluminij tvori prirodni sloj oksida koji pruža izvrsnu otpornost na koroziju u morskom okruženju.
  • Visoka čvrstoća: aluminijske legure mogu se dizajnirati da daju visoku čvrstoću, koja je neophodna za primjenu u brodogradnji.
  • Duktilnost: Aluminij se može oblikovati u složene oblike i strukture, što je bitno za brodogradnju.
  • Zavarljivost: Aluminij se može zavarivati ​​različitim tehnikama, što ga čini jednostavnim za izradu i sastavljanje.

Najčešće korištene vrste aluminija u brodogradnji ili brodogradnji su:

  • Serija 5000: Ove aluminijske legure su visoke čvrstoće i otporne su na koroziju. Koriste se za konstrukcijske primjene u brodovima, kao što su trupovi i nadgrađa.
  • Serija 6000: Ove aluminijske legure poznate su po izvrsnom omjeru čvrstoće i težine i koriste se za konstrukcijske primjene u brodovima i čamcima.
  • Serija 7000: Ove aluminijske legure imaju najveću čvrstoću od svih aluminijskih legura i koriste se u aplikacijama s visokim stresom, kao što su platforme za bušenje na moru i vojni brodovi.

Kompozitni materijali u brodogradnji

Kompozitni materijali sve se više koriste u brodogradnji zbog visokog omjera čvrstoće i težine, otpornosti na koroziju i fleksibilnosti dizajna.

Povezano čitanje: Što je materijal GRP i koje su njegove primjene?

Kompoziti se sastoje od dva ili više materijala koji se kombiniraju kako bi formirali jači materijal s jedinstvenim svojstvima.

Evo nekih karakteristika i svojstava kompozitnih materijala koji ih čine važnima u brodogradnji:

  • Visoki omjer čvrstoće i težine: Kompoziti se mogu dizajnirati tako da budu puno jači i lakši od tradicionalnih materijala poput čelika i aluminija.
  • Otpornost na koroziju: Kompoziti ne korodiraju, što ih čini idealnim za upotrebu u teškim morskim uvjetima.
  • Fleksibilnost dizajna: Kompoziti se mogu oblikovati u složene oblike, što omogućuje jedinstvene i inovativne dizajne brodova.
  • Trajnost: Kompoziti su otporni na udarce, zamor i habanje, što ih čini idealnim za upotrebu u aplikacijama s velikim stresom.
  • Nisko održavanje: Kompoziti zahtijevaju malo ili nimalo održavanja, smanjujući operativne troškove tijekom životnog vijeka broda.

Kompozitni materijali koji se najčešće koriste u brodogradnji su:

  • Stakloplastika: Stakloplastika je kompozitni materijal izrađen od staklenih vlakana i plastične smole. Lagan je, otporan na koroziju i lako se oblikuje u složene oblike. Obično se koristi za male čamce, jahte i plovila za razonodu.
  • Karbonska vlakna: Karbonska vlakna su kompozitni materijal izrađen od karbonskih vlakana i plastične smole. Jači je i lakši od stakloplastike i obično se koristi u čamcima visokih performansi i mornaričkim brodovima.
  • Kevlar: Kevlar je kompozitni materijal izrađen od aramidnih vlakana i plastične smole. Koristi se zbog svoje visoke čvrstoće i otpornosti na udarce i obično se koristi u trupovima vojnih brodova i trkaćih čamaca visokih performansi.

Other important materials for shipbuilding

Schappledore3

Osim čelika, aluminija i kompozitnih materijala, postoji nekoliko drugih važnih materijala koji se koriste u brodogradnji:

  • Drvo: Drvo se stoljećima koristilo u brodogradnji zbog svoje dostupnosti i obradivosti. I danas se koristi u izradi malih čamaca i jahti.
  • Bakar: Bakar se koristi u brodogradnji zbog svoje izvrsne otpornosti na koroziju i obično se koristi za cjevovode, električne instalacije i druge pomorske primjene.
  • Bronca: Bronca je jak metal otporan na koroziju koji se obično koristi za propelere, armature i ventile na brodovima.
  • Cink: Cink se koristi u brodogradnji zbog svojih antikorozivnih svojstava i obično se koristi kao žrtvena anoda za zaštitu drugih metala od korozije.
  • Staklo: Staklo se koristi u brodogradnji za prozore i druge primjene gdje je potrebna prozirnost.
  • Plastika: Plastika se koristi u brodogradnji zbog male težine, otpornosti na koroziju i fleksibilnosti dizajna. Obično se koriste za unutarnje komponente i cjevovode.
  • Guma: Guma se koristi u brodogradnji zbog svoje elastičnosti i otpornosti na udarce. Obično se koristi za bokobrane i druge komponente za amortizaciju.

Ukratko, brodogradnja uključuje korištenje raznih materijala, uključujući drvo, bakar, broncu, cink, staklo, plastiku i gumu, uz čelik, aluminij i kompozitne materijale.

Svaki materijal ima svoja jedinstvena svojstva i prednosti koje ga čine prikladnim za specifične primjene u brodogradnji.

Povezane objave:

Referenca:

Open this in UX Builder to add and edit content

Varstroj velika akcija

-27%
Original price was: 600.00 €.Current price is: 440.00 €. bez PDV-a 352.00 
-15%

Aparati za zavarivanje Bakra

Varstroj VARMIG 2005D PROFIMIG LCD 200A

Original price was: 650.00 €.Current price is: 550.00 €. bez PDV-a 440.00 
-13%

Aparati za zavarivanje Čelika

VARSTROJ VARMIG 231-i LCD

Original price was: 1,400.00 €.Current price is: 1,220.00 €. bez PDV-a 976.00 
-11%

Aparati za zavarivanje Čelika

VARSTROJ VARMIG 271-i LCD

Original price was: 1,800.00 €.Current price is: 1,600.00 €. bez PDV-a 1,280.00 

Ukoliko vam se sviđa podjelite ovaj članak!


Trenutno se čita:

Ova stranica koristi "kolačiće" (eng. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i praćenje posjećenosti. Postavke prihvata kolačića možete podesiti u vašem internet pregledniku. Nastavkom korištenja stranice smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "Prihvaćam"