Materijali koji se koriste u brodogradnji

TIM blog shipbuilding

Brodograđevni materijali – Uvod

Brodogradnja je zamršen i složen proizvodni proces koji zahtijeva pažljiv odabir materijala kako bi se osigurala sigurnost, trajnost i funkcionalnost brodova i brodskih plovila.

Materijali koji se koriste u brodogradnji značajno su se promijenili tijekom godina, od tradicionalnih materijala npr. drva i željeza do modernih materijala kao što su čelik, aluminij i vrste kompozita.

U ovom postu opisao sam glavne materijale koji se koriste u brodogradnji s njihovim svojstvima, prednostima i nedostacima.

Imajte na umu da, bilo da se radi o teretnom brodu, tankeru ili putničkom brodu, odabir odgovarajućih materijala ključan je za uspjeh i sigurnost broda.

Važni materijali koji se koriste u brodogradnji

shipbuilding 1200x840 1

Brodograđevni materijali pažljivo su odabrani na temelju njihovih svojstava, trajnosti i sigurnosnih čimbenika. Evo nekih važnih materijala koji se koriste u brodogradnji:

  1. Čelik: To je najčešće korišteni materijal u brodogradnji zbog svoje čvrstoće, izdržljivosti i visoke vlačne čvrstoće.
  2. Aluminij: koristi se u brodogradnji zbog svoje male težine, visoke otpornosti na koroziju i izvrsnog omjera čvrstoće i težine.
  3. Kompoziti: Ovi se materijali koriste za smanjenje težine, povećanje izdržljivosti i čvrstoće i poboljšanje učinkovitosti goriva. Izrađeni su od kombinacije vlakana, smola i materijala jezgre.
  4. Drvo: Drvo se koristi u tradicionalnoj brodogradnji i može se naći u starijim plovilima, te kao ukrasni ili strukturni elementi na modernim brodovima.
  5. Stakloplastika: koristi se kao alternativa čeliku ili aluminiju, nudi visok omjer čvrstoće i težine, visoku otpornost na koroziju i niske zahtjeve za održavanjem.
  6. Bakrene legure: Koriste se u komponentama koje zahtijevaju otpornost na koroziju, kao što su cijevi, pumpe i ventili.
  7. Legure cinka: Koriste se u žrtvenim anodama za zaštitu od korozije.
  8. Guma: Koristi se za apsorpciju udara, prigušivanje vibracija i zvučnu izolaciju.
  9. Staklo: Koristi se za prozore i vjetrobranska stakla, a može se koristiti i u kompozitnim materijalima.
  10. Beton: Koristi se u nekim velikim plovilima, posebno za strukture na moru kao što su naftne platforme, zbog svoje težine i stabilnosti.

Steel in shipbuilding and shipping

istockphoto 474760826 612x612 1
Big ship – rear view with propeller under repair.

Čelik je jedan od najvažnijih materijala koji se koriste u brodogradnji zbog svoje velike čvrstoće, žilavosti i trajnosti.

Evo nekih karakteristika i svojstava čelika koji ga čine idealnim za brodogradnju:

  • Visoka vlačna čvrstoća: Čelik ima visok omjer čvrstoće i težine, što ga čini idealnim za upotrebu u brodogradnji.
  • Otpornost na koroziju: čelik se može tretirati da bude otporan na koroziju, što je bitno za morsko okruženje gdje su brodovi izloženi slanoj vodi.
  • Duktilnost: Čelik se može oblikovati i zavarivati ​​u složene oblike i strukture, što je neophodno za brodogradnju.
  • Otpornost na zamor: Čelik ima izvrsnu otpornost na zamor, što znači da može izdržati cikličko opterećenje i vibracije.
  • Čvrstoća: čelik ima izvrsnu žilavost, što znači da može apsorbirati značajnu količinu energije prije nego što pukne.

Najčešće korištene vrste čelika u brodogradnji ili pomorskim brodovima su:

  • Klasa A (bijeli): Ovo je najčešća klasa čelika koja se koristi u brodogradnji. Ima minimalnu granicu razvlačenja od 34 000 psi (235 MPa) i minimalnu vlačnu čvrstoću od 58 000-75 500 psi (400-520 MPa).
  • Razred B (zeleno): Ovaj stupanj ima minimalnu granicu razvlačenja od 34 000 psi (235 MPa) i minimalnu vlačnu čvrstoću od 58 000-75 500 psi (400-520 MPa).
  • Stupanj D (crveno): Ovaj stupanj ima minimalnu granicu razvlačenja od 34 000 psi (235 MPa) i minimalnu vlačnu čvrstoću od 58 000-75 500 psi (400-520 MPa).
  • AH36, DH36 i EH36: Ovi se stupnjevi koriste u konstrukciji brodova i mornaričkih plovila koja zahtijevaju visoku čvrstoću i žilavost. Imaju minimalnu granicu razvlačenja od 51.000 psi (355 MPa) i minimalnu vlačnu čvrstoću od 71.000-90.000 psi (490-620 MPa).

Aluminij u brodogradnji

Aluminij je sve popularniji materijal koji se koristi u brodogradnji zbog visokog omjera čvrstoće i težine, otpornosti na koroziju i malih zahtjeva za održavanjem.

Evo nekih karakteristika i svojstava aluminija koje ga čine važnim u brodogradnji:

  • Lagan: Aluminij je oko jedne trećine težine čelika, što ga čini idealnim za primjene gdje je smanjenje težine kritično.
  • Otpornost na koroziju: Aluminij tvori prirodni sloj oksida koji pruža izvrsnu otpornost na koroziju u morskom okruženju.
  • Visoka čvrstoća: aluminijske legure mogu se dizajnirati da daju visoku čvrstoću, koja je neophodna za primjenu u brodogradnji.
  • Duktilnost: Aluminij se može oblikovati u složene oblike i strukture, što je bitno za brodogradnju.
  • Zavarljivost: Aluminij se može zavarivati ​​različitim tehnikama, što ga čini jednostavnim za izradu i sastavljanje.

Najčešće korištene vrste aluminija u brodogradnji ili brodogradnji su:

  • Serija 5000: Ove aluminijske legure su visoke čvrstoće i otporne su na koroziju. Koriste se za konstrukcijske primjene u brodovima, kao što su trupovi i nadgrađa.
  • Serija 6000: Ove aluminijske legure poznate su po izvrsnom omjeru čvrstoće i težine i koriste se za konstrukcijske primjene u brodovima i čamcima.
  • Serija 7000: Ove aluminijske legure imaju najveću čvrstoću od svih aluminijskih legura i koriste se u aplikacijama s visokim stresom, kao što su platforme za bušenje na moru i vojni brodovi.

Kompozitni materijali u brodogradnji

Kompozitni materijali sve se više koriste u brodogradnji zbog visokog omjera čvrstoće i težine, otpornosti na koroziju i fleksibilnosti dizajna.

Povezano čitanje: Što je materijal GRP i koje su njegove primjene?

Kompoziti se sastoje od dva ili više materijala koji se kombiniraju kako bi formirali jači materijal s jedinstvenim svojstvima.

Evo nekih karakteristika i svojstava kompozitnih materijala koji ih čine važnima u brodogradnji:

  • Visoki omjer čvrstoće i težine: Kompoziti se mogu dizajnirati tako da budu puno jači i lakši od tradicionalnih materijala poput čelika i aluminija.
  • Otpornost na koroziju: Kompoziti ne korodiraju, što ih čini idealnim za upotrebu u teškim morskim uvjetima.
  • Fleksibilnost dizajna: Kompoziti se mogu oblikovati u složene oblike, što omogućuje jedinstvene i inovativne dizajne brodova.
  • Trajnost: Kompoziti su otporni na udarce, zamor i habanje, što ih čini idealnim za upotrebu u aplikacijama s velikim stresom.
  • Nisko održavanje: Kompoziti zahtijevaju malo ili nimalo održavanja, smanjujući operativne troškove tijekom životnog vijeka broda.

Kompozitni materijali koji se najčešće koriste u brodogradnji su:

  • Stakloplastika: Stakloplastika je kompozitni materijal izrađen od staklenih vlakana i plastične smole. Lagan je, otporan na koroziju i lako se oblikuje u složene oblike. Obično se koristi za male čamce, jahte i plovila za razonodu.
  • Karbonska vlakna: Karbonska vlakna su kompozitni materijal izrađen od karbonskih vlakana i plastične smole. Jači je i lakši od stakloplastike i obično se koristi u čamcima visokih performansi i mornaričkim brodovima.
  • Kevlar: Kevlar je kompozitni materijal izrađen od aramidnih vlakana i plastične smole. Koristi se zbog svoje visoke čvrstoće i otpornosti na udarce i obično se koristi u trupovima vojnih brodova i trkaćih čamaca visokih performansi.

Other important materials for shipbuilding

Schappledore3

Osim čelika, aluminija i kompozitnih materijala, postoji nekoliko drugih važnih materijala koji se koriste u brodogradnji:

  • Drvo: Drvo se stoljećima koristilo u brodogradnji zbog svoje dostupnosti i obradivosti. I danas se koristi u izradi malih čamaca i jahti.
  • Bakar: Bakar se koristi u brodogradnji zbog svoje izvrsne otpornosti na koroziju i obično se koristi za cjevovode, električne instalacije i druge pomorske primjene.
  • Bronca: Bronca je jak metal otporan na koroziju koji se obično koristi za propelere, armature i ventile na brodovima.
  • Cink: Cink se koristi u brodogradnji zbog svojih antikorozivnih svojstava i obično se koristi kao žrtvena anoda za zaštitu drugih metala od korozije.
  • Staklo: Staklo se koristi u brodogradnji za prozore i druge primjene gdje je potrebna prozirnost.
  • Plastika: Plastika se koristi u brodogradnji zbog male težine, otpornosti na koroziju i fleksibilnosti dizajna. Obično se koriste za unutarnje komponente i cjevovode.
  • Guma: Guma se koristi u brodogradnji zbog svoje elastičnosti i otpornosti na udarce. Obično se koristi za bokobrane i druge komponente za amortizaciju.

Ukratko, brodogradnja uključuje korištenje raznih materijala, uključujući drvo, bakar, broncu, cink, staklo, plastiku i gumu, uz čelik, aluminij i kompozitne materijale.

Svaki materijal ima svoja jedinstvena svojstva i prednosti koje ga čine prikladnim za specifične primjene u brodogradnji.

Povezane objave:

Referenca:

Open this in UX Builder to add and edit content

Varstroj velika akcija

-32%
Original price was: 600.00 €.Current price is: 410.00 €. bez PDV-a 328.00 
-11%

Aparati za zavarivanje Aluminija

Varstroj VARTIG 205 AC/DC

Original price was: 1,238.00 €.Current price is: 1,099.00 €. bez PDV-a 879.20 
-13%

Aparati za zavarivanje Čelika

VARSTROJ VARMIG 231-i LCD

Original price was: 1,400.00 €.Current price is: 1,220.00 €. bez PDV-a 976.00 
-11%

Aparati za zavarivanje Čelika

VARSTROJ VARMIG 271-i LCD

Original price was: 1,800.00 €.Current price is: 1,600.00 €. bez PDV-a 1,280.00 

Ukoliko vam se sviđa podjelite ovaj članak!


Trenutno se čita:

Vodiči za zavarivanje

ER80S-D2 TIG MIG punjena žica

Vodiči za zavarivanje

Glavni uvjeti ISO standarda 20

Vodiči za zavarivanje

S355J2 Čelik (1.0577) Svojstva

Vodiči za zavarivanje

Kako se proizvodi čelik?
Ova stranica koristi "kolačiće" (eng. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i praćenje posjećenosti. Postavke prihvata kolačića možete podesiti u vašem internet pregledniku. Nastavkom korištenja stranice smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "Prihvaćam"